„Borówka Music - 15 lat w trasie koncertowej”

Autor: Michał Filarski 13/01/2021 20:14

 

Z wielką ciekawością oczekiwałem książki Bartka Borowicza, założyciela agencji koncertowej ‘Borówka Music”.

Bartek razem ze swoją firmą zorganizował blisko 4000(!) koncertów nie tylko w Polsce. Już samo to, oraz fakt, że te koncerty często są bardzo nietypowe zachęcał do lektury wspomnień autora.

I powiem krótko – nie zawiodłem się. Bartek prowadzi nas drogą, którą przeszedł od początkującego dziennikarza do właściciela prężnie działającej Agencji Koncertowej. Nie jest to może poradnik dla chcących podążać podobną drogą, ale na pewno inspirująca lektura, z której dowiadujemy się, że tylko „sky is the limit”.

Główną atrakcją książki są anegdoty z niezliczonych tras koncertowych i podróży Bartka z artystami, również tymi zagranicznymi. Mnie najbardziej podobała się jednak historia spotkania Bartka, Cezika i pewnego Pana Radka ze znanego zespołu Weekend. Uzupełnieniem książki są wybrane felietony autora, które pisał dla „Gazety Magnetofonowej”. Mimo upływu kilku lat nie straciły na aktualności i dały ciekawe spojrzenie na polska branże muzyczną.

Książka, co warte jest podkreślenia, wydana została przez autora samodzielnie za pomocą wpłat na portalu crowdfundingowym. Wydana bardzo estetycznie, w twardej oprawie. Oryginalną ilustrację na okładce stworzył Dawid Ryski. Lektura mija bardzo przyjemnie i jedynie szkoda, że mija tak szybko. Aż chciałoby się przeczytać więcej ciekawostek, może kiedyś doczekamy się części drugiej. Jest to książka, którą czytając nierzadko można się uśmiechnąć, a wręcz uśmiać do rozpuku. No i można zazdrościć autorowi takiego rock’n’rollowego życia.

A jeśli nie wiecie na czym polega gra w hokeja podwodnego, to w tej książce znajdziecie odpowiedź również na to pytanie ????

PS. Pierwszy nakład książki się wyczerpał. Aktualnie przygotowywany jest dodruk. Książkę możecie zamówić wyłącznie pisząc e-mail na adres borowka.music@gmail.com - proszę tam podać adres do wysyłki. Koszt to 60 zł (płatne przelewem).

 

Kilka słów o autorze książki:

Bartek „Borówka” Borowicz – pracował jako dziennikarz w wielu redakcjach. Publikował w „Gazecie Wyborczej”, „Polityce” czy „Teraz Rocku”. Miał swoje programy w TVP3 (gdy TVP nie była telewizją rządową rzecz jasna), Esce Rock czy Radiofonii. Rzucił to wszystko, bo zaczął organizować koncerty. Ale nie wielkie a’laOpener, lecz te małe, kameralne – dla 30, może 100 osób. Przez 15 lat jego firma Borówka Music zorganizowała ponad 4000 takich koncertów na terenie Polski i 20 innych krajów – od Mołdawii po Islandię. On lubi małe, bo małe jest piękne. Dlatego nie dość, że robi małe koncerty, to robi je też w małych miejscowościach – ba! Nawet wioskach! Koncerty w nietypowych miejscach: mieszkaniach (tych przygotował ponad 300!), więzieniach, szpitalach czy na dachach budynków to jego domena. Jest w tym wszystkim pewna pasja i oryginalność. Borówka Music, którą dowodzi Bartek, to wyjątkowa agencja koncertowa tworzona z sercem. Tworzona tak, żeby być blisko ludzi. I blisko muzyki.